Baru Terbit | Jalan Selamat Pulang Menuju Allah



Nama buku : Jalan Selamat Pulang Menuju Allah

Penulis : Syeikh al-Akbar Muhyiddin Ibnu 'Arabi

Harga : RM 16.00

Nombor ISBN : 978-967-5999-01-7

Terbit : Januari 2011

Mukasurat : 96
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Uniknya manusia :)

Manusia merupakan ciptaan Allah yang unik. Kalau tak percaya, cuba teliti bahasa pertuturan yang kita gunakan di serantero dunia. Macam di Malaysia, kita guna bahasa Melayu untuk bertutur, di Amerika Syarikat , bahasa Inggeris digunakan manakala di India , bahasa Tamil diaplikasikan untuk melunaskan tuntutan komunikasi sesama insan.

Secara mekanismenya, kita semua membuka mulut untuk berbicara dan mengeluarkan bunyi untuk menyampaikan maksud-maksud tertentu. Semuanya sama. Tapi apa yang membezakan kita ialah, keadah bunyi yang menjadi penghantar isyarat.


Kalau kita sebut "yaaa" dalam konteks bahasa Melayu bermaksud setuju tetapi dalam bahasa lain mungkin membawa konotasi yang berbeza.
Kalau kita teliti makhluk ciptaan Allah yang lain seperti kucing. Tidak kira dimana, Afrika atau Jepun, bunyi mereka sama sahaja , "meooww" .
Tapi kita berbeza. Sungguh, berbeza dan unik.


Walaubagaimanapun, disebalik perbezaan bahasa yang kita gunakan, tapi ada satu persamaan yang tidak boleh dinafikan dalam diri kita semua. Persamaan apakah itu ?
Kita semua sedang menuju ke satu destinasi yang sama iaitu, pulang menuju Allah.
Tidak kira apa bangsa sekalipun, semuanya sedang pulang menuju Allah.


Lantas, apakah kita bersedia untuk pulang menujuNya?
Buku terbaru terbitan kami 'Jalan Selamat Pulang Menuju Allah' oleh Ibnu Arabi memberi panduan khusus untuk kita dalam menyiapkan diri pulang menuju Allah agar kepulangan kita tidak sia-sia.

2 comments:

hamba said...

tak rugi beli buku ni

test said...

buleh fotostat buku tuan..dah tak terbit dah

Post a Comment